måndag 18 september 2017

men nu är det middagsdoft.Laxen i ugn.
Jag har färgat håret.Det blev som ursprungsfärgen.Får sätta till lite mahognyröö en annan dag.
Jag är näjd iallafall.
Men vissa saker retar jag mig på.Vivalla var på nyherna och det är människor som kommit hem från Is.Tycker inte om att de behandlas med silkesvantar.En somalisk familj har söner som dog där nere och skatteverket har inte fått in bevis på att de är döda.Så familjen hämtar glatt ut alla bidragen och det häller nu  regeringen på att undersöka.Sa dom en gång på nyherna.När somaliska föreningen skickade konloseanser till familjen var dom inte ledsna.Tvärtom!Jag tycker att det är sjukt!

3 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Låter väldigt konstigt, men regler och lagar är som de är. Kramiz

Ama de casa sa...

Vad bra att du blev nöjd med hårfärgen i alla fall :-)

wiper sa...

Vi brukar också göra lax i ugn och det är jättegott. Härligt att få färgat håret jag måste göra det snart igen också. Har man valt att åka från Sverige och kriga för IS så skall man inte få komma tillbaka. Allt är helt fel skött om det är på det viset

Ha en skön tisdag

kram
Malin