måndag 19 mars 2018

Försäkringskassan

Är Du verkligen Jesus. Ja svarade Jesus. -Oh snälla! sa ryssen - hjälp mig att bli kvitt min ryggvärk. Jesus lade handen över rygggen och strök honom över det onda och ryssen pustade ut, inget ryggont längre! -Oh snälla sa amerikanen, jag har ständig huvudvärk - hjälp mig snälla Jesus. -Ja då sa Jesus och smekte honom ...Svensken rör mig inte!Jag har försäkringskassan.Helt uppåt väggarna att en sjuk ska söka nytt jobb-Är man sjuk så är man.I sonens fall tyckte arbetsförmedlingen att han var för sjuk att jobba.Men det tyckte inte försäkringskassan.och nu har han ett pröva på jobb och stortrivs.

3 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Så fint när det kan leda till något bra!!

Vår planering är att kunna lämna Sverige under vintern, bara komma hit under sommarhalvåret. En resa vartannat år, då kan jag lika gärna dö på min post! Kramiz

Inger Rozèn_Chintoh sa...

stackars lilla Cesare!

Veiken sa...

En riktig solskenshistoria! :)